Ottawa, Boston en Candyworld Gala - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu Ottawa, Boston en Candyworld Gala - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu

Ottawa, Boston en Candyworld Gala

Door: Brian

Blijf op de hoogte en volg Brian

20 November 2010 | Canada, Montréal

Beste lezers,

Ik moet even nadenken waar ik ook al weer met mijn blog gebleven was. Cuba lijkt alweer zo lang geleden, maar de herinneringen zijn nog vers en worden met de dag mooier. Soms duiken nog nieuwe foto’s op en dan kijk ik met een grote glimlach terug. Maar het echte nagenieten, komt pas wanneer ik terug in Nederland ben, want afgelopen twee weken waren ook super. Om te beginnen Ottawa, hier ben ik 4 dagen nadat ik terug was van Cuba heen geweest. Om eerlijk te zijn een van de lelijkste steden die ik ooit gezien heb. Nu begrijp ik dat het de hoofdstad van Canada is vanwege zijn geografische (grens van Frans en Engels sprekend gebied) ligging, want voor de rest is er werkelijk niks. Het parlement was het enige gebouw wat het bezichtigingen waard was. Zelfs de mensen waren smering en ordinair, geen schim van de mensen die hier in Montreal wonen. Heel veel zwervers en overal rotzooi. Gelukkig waren we met een leuke groep, zodat we toch nog een goede daginvulling habben gevonden. Resultaat 3x in de mcdonalds gegeten en voor de rest 3 verschillende pubs bezocht. Al met al toch een hele gezellige dag. ’s Avonds met de bus naar huis en de avond afgesloten met het crashen van een lokale frat party. De zondag en maandag gebruikt om te studeren en te werken aan de groepsopdrachten waar ik na de midterms mee overspoeld word. Dinsdagavond regulier stapavondje en wat een geweldige avondje was het. Eerst hier thuis een pre-party gehouden en eenmaal aangekomen bij de bar kreeg ik een geweldig ontvangst. Mijn avond kon al niet meer stuk. Zoveel bekende mensen, kon het bijna niet geloven. Een heel speciaal gevoel. Woensdag was er de international fair, dit is bedoeld voor studenten van HEC die het overwegen een exchange te doen. Ik was die dag de troste vertegenwoordiger voor de Universiteit van Tilburg. De universiteit van Tilburg had promotie materiaal opgestuurd, maar helaas bleken de studenten toch meer geïnteresseerd te zijn in Amsterdam. Volkomen begrijpelijk natuurlijk. De dagen volgen hier zich zo snel op. Donderdag stond weer in het teken van haasten. 6 uur college, huishoudelijke klusjes en jawel hoor, weer mijn koffer inpakken. Ditmaal voor Boston, Massachusetts. Voor mensen die me kennen, zouden moeten weten dat dit speciaal plekje voor mij is. Eindelijk een bezoek aan Harvard. Donderdagavond zijn we in totaal met 150 mensen naar, voor mij de tweede keer, naar de USA vertrokken. Vrijdagochtend aangekomen, omdat we nog niet konden inchecken, en meteen op eigen houtje de stad gaan verkennen. De eerste indruk kwam overeen met de verhalen wat ik al over Boston had gehoord. Een hele mooie stad met veel Europese tinten. Het plan was om naar het centrum te gaan en vanuit daar zien we wel weer. Eenmaal in centrum aangekomen, eerst een stevig ontbijtje gehad, omdat we uitgestorven waren na de lange busreis. Na het ontbijt een wandeling gemaakt in het grootste park van Boston, vanuit daar naar de Charles River gelopen. Aan de andere kant van deze rivier ligt Cambridge, de plek waar MIT en Harvard gevestigd zijn. Vervolgens langs de rivier afgelopen en het financiële district ingedoken. Tijdens deze wandeling veel mooie historische gebouwen gezien en vooral hele fraaie woonwijken. Boston oogt zeer netjes en veilig. ’s Middags in een lunchroom overheerlijke pannenkoeken gegeten. Om 2 uur konden we inchecken, dus hadden we besloten om terug te gaan naar het hotel. Eenmaal bij het hotel aangekomen was iedereen zo moe, dat we een powernapje nodig hadden. Na ons opgefrist te hebben zijn we rond 6 uur naar het Harvard Square gegaan. Een district in de buurt van Harvard met veel eetgelegenheden en barretjes. Voordat we gingen eten, hebben we een bezoek gebracht aan de residenten van Harvard. De campus is rustgevend en heel mooi. Maar dat wist ik natuurlijk al van al de films die ik heb gezien. Toen we naar een eetgelegenheid gingen zoeken kwamen we per toeval uit bij de winkel waar de jongen van de film 21 in werkt. Wederom een speciaal plekje. Na een goede maaltijd zijn we de avond geëindigd in een Irish Pub, waar een live bandje optrad. Een gezellige avond! Zaterdag weer vroeg op gestaan voor de stadtour (wat inbegrepen was in de reis). Ik heb serieus nog nooit een stad gezien met zoveel historie. Met deze tour werd nog maar een benadrukt dat Boston een indrukwekkende stad en een aanrader is om een bezoek aan te brengen. De tourguide had zoveel te vertellen dat er werkelijk geen seconde was dat ze niet aan het praten was, maar dat maakte niet veel uit, omdat het zeer interessant was. Uiteindelijk eindigde de tour bij de Quincy Market. Dit is een waar voedselparadijs, een soort mall met alleen maar eetwinkeltjes. Onmogelijk om uit te kiezen. Zoveel keus. Na lang twisten ben ik toch maar voor een grote vleesschotel gegaan, achteraf zeker geen slechte keuze. De rest van de middag geshopt. Ik ben geslaagd voor mijn gala pantalon en stropdas, die we later nog zien terug komen.Na het shoppen was het tijd voor een ijshockeymatch. Boston staat bekend om zijn sportcultuur en dit was ook goed te merken in het stadion. De Boston Bruins speelde tegen Ottawa. Ik heb in Nederland ooit een ijshockeywedstrijd gegaan, maar die kwam totaal niet in de buurt wat ik deze dag gezien heb. Geweldig om mee te maken, wat een entourage. En wat een niveau. Top ervaring. ’s Avonds was het tijd voor de clubavond. Boston is een studentenstad, dus mijn verwachtingen waren enigszins vrij hoog. Dit was geen probleem aangezien deze avond de verwachtingen meer dan waar heeft gemaakt. Zeker een avond die mijn geheugen nooit meer zal verlaten. Zondag was een uitbrak dagje en het begin van de terugrit en het eind van een geweldig reis. Toeval of niet in de film werd 21 afgespeeld. Het mooie hiervan is dat ik de dag daarvoor bij de winkel ben geweest en ik in 2 weken misschien wel aan de zelfde tafel zit te spelen als in die film in Las Vegas. Ik kan niet wachten. De dagen na Boston moest er weer hard gewerkt worden aan de groepsopdrachten. Alleen maandagavond nog een kleine verjaardag gevierd. Ik had gelukkig wel wat om naar uit te kijken: het eindgala. Dit vond plaats op vrijdag en het staat bekend als de beste avond van de exchange. En nu kan ik officieel bevestigen dat het legendarisch was. Het thema was Candyworld, dus alles was versierd met fleurige kleuren en natuurlijk snoep. Aangezien dat ik een groot liefhebber ben van snoep heb ik deze avond ook geen moment honger gehad. Iedereen was verplicht iets roze te dragen, vandaar dat ik in Boston een roze stropdas heb gekocht. Het gala ving aan om 6 uur en duurde tot 2.30. In totaal dus 8.5 uur feest. Bij aankomst kregen we champagne en werden de eerste snoepjes genuttigd. Daarna zijn we verhuisd naar de zaal waar we diner hadden. Na het diner was het tijd voor de mooiste, grappigste en leukste snoep foto. De organisatie had overal tv’s geplaatst, omdat de nominaties bekend werden gemaakt en exchange film werd afgespeeld. Twee weken geleden heeft elke exchange student een vragenlijst kunnen invullen om zijn stem te laten gelden voor de nominaties. Het mooie hiervan is dat ik bij de grootste 3 party animals zat. Ik ben uiteindelijk tweede geworden van de 211 exchange studenten, terwijl het publiek toch graag mij op de eerste plek had gezien. Toen de prijs bekend werd gemaakt, waren zoveel mensen mijn naam aan het scanderen dat ik er verlegen van werd en kippenvel kreeg. Het enige voordeel was dat me een speech voor al deze mensen bespaard werd. Once in a lifetime. Ik zal het nooit vergeten. Ik heb een filmpje geupload waar jullie het moment kunnen bekijken. Deze film was een en al mooie herinneringen. De introductieweek, de feesten, de reisjes en alle andere mooie dingen die deze exchange zo bijzonder maakt. Een emotioneel moment, dit was de eerste keer dat het doordrong dat aan dit schitterende semester al bijna een einde komt. Gelukkig hadden we niet teveel tijd om hier bij stil te staan en we zijn weer terug gegaan naar de partyzaal om de laatste uurtjes van het gala in stijl af te sluiten. Nogmaals LEGENDARISCH. De komende paar dagen is het studeren geblazen, maar op vrijdag vlieg ik alweer naar Las Vegas. Een nieuw hoogtepunt in deze exchange. Ik heb ook nog wat foto’s van Cuba geupload. Veel plezier met het lezen van dit verslag en succes met alle wateroverlast in Nederland. Hier begint het langzamerhand ook kouder te worden.

X Brian

  • 21 November 2010 - 07:22

    Mam:

    Hey lieverd, Ik weet niet waar ik moet beginnen. Boston, Harvard?? Eindelijk ben je er geweest! Het ziet er inderdaad allemaal mooi uit. We zijn blij dat je ook nog tijd over hebt voor te studeren. En party animal......Jij hebt het maaaar je vader heeft het ook nog. Ik hoop voor Lieke dat het bij jou niet zo lang duurt. Wat zagen jullie er mooi uit met allemaal die rose stropdassen. Veel plezier in Las Vegas! En poker niet te veel. Goede reis en let op je zelf!
    Heel veel liefs, paps en mams xxxxxxxx

  • 22 November 2010 - 12:32

    Rini:

    Hoi Brian
    Party-animal? Hoe kan dat nou??
    Van wie heb je dat, hihihihi
    Maar goed dat je vader niet mee heeft gedaan aan de verkiezingen want dan was je derde geworden!
    Veel plezier nog,
    Rini

  • 23 November 2010 - 07:44

    Jolanda:

    hé partybeest, de appel valt niet ver van de boom!!! Wederom een leuk verslag, leuk om te lezen. Wensen je ook veel plezier in Vegas en kijken weer uit naar je volgende verslag.

  • 23 November 2010 - 14:52

    Lieke:

    Schat, fijn om te weten dat jij het in ieder geval wel naar je zin hebt. 17 december zijn we weer samen en vieren we kerst in New York. Ik kijk er naar uit en tel af. Veel plezier nog x kus

  • 23 November 2010 - 21:07

    Karin Broeders:

    Hallo Brian,

    Het einde van een geweldige tijd met vele hoogtepunten komt nabij. Dankzij de boeiende verslagen hebben wij een goed beeld gekregen van jouw belevenisen aan de andere kant van de oceaan. Ook ver van huis ben je enorm geliefd en populair, zoals we kunnen zien en lezen.
    Veel geluk in Las Vegas!
    Liefs Karin

  • 24 November 2010 - 22:35

    Tante Babs:

    Hoi Brian
    Wat fijn dat je het zo geweldig naar je zin hebt , maar vooral dat alles zo goed gaat !
    En ook weer fijn je weer te zien als je weer thuis bent, liefs tante

  • 27 November 2010 - 12:22

    Joost.:

    Gast je ziet er goed uit op de foto's man!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Brian

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 30605

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2010 - 31 December 2010

Brian in Montréal!

Landen bezocht: