Las Vegas, pakjesavond en sneeuw! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu Las Vegas, pakjesavond en sneeuw! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu

Las Vegas, pakjesavond en sneeuw!

Door: Brian

Blijf op de hoogte en volg Brian

07 December 2010 | Canada, Ottawa

Bedankt voor het lange wachten, maar ik ben toch van het principe ‘what happens in Vegas, stays in Vegas’ afgestapt. Hier dus een kleine update over een nieuw hoogtepunt in mijn leven in Montreal. Op vrijdag 26 november heb ik het noordoosten ingeruild voor het zuidwesten van Amerika. Deze reis was langer dan van Brussel naar Montreal, maar het was het zeker waard. Het tijdverschil tussen Las Vegas en Montreal is 3 uur, dus nu was hetverschil 9 uur met Nederland. We kwamen vrijdagavond aan in Las Vegas en we werden gelijk al verblind door alle neonlichten die bij deze waanzinnige stad horen. De hotels zijn gigantisch, met geen andere plek in de wereld te vergelijken. Ik stond versteld toen we bij ons hotel door de taxichauffeur afgezet werden. Kunnen wij, 4 studenten, dit betalen? Een gigantische piramide met schitterende decoratie. Nadat we ons opgefrist hadden in onze hotelkamer begon het gokken toch al een beetje te kriebelen, ondanks dat we super moe waren. Eerst een beetje rondgelopen en voor paar dollar aan de slotmachine gespeeld te hebben, vond ik het tijd worden voor mijn poker casino. Blinds 1 en 2 dollar dus dat was mooie gelegenheid om er beetje in te komen. Uiteindelijk 2 uur gespeeld en afgesloten met kleine winst. Op het einde van de avond mijn geluk uitgeprobeerd met roulette, maar dat mocht helaas niet baten. Zaterdag heerlijk uitgeslapen, zodat ik klaar was voor een volledige dag Las Vegas. Om 2 uur ingeschreven voor een pokertoernooi van 70$, uiteindelijk deden 57 mensen mee. Het ging heel erg goed en na 2,5 uur zat ik aan de finaletafel. Aan de finaletafel helaas minder gelukkig door met KK te verliezen tegen iemand met een high card ace na de flop en de side pot verliezen tegen pair of J9 met een J op de flop: river en turn A9. Balen net buiten de prijzen, maar het plezier tijdens het spelen was het waard. Na het pokertoernooi zijn we andere hotels gaan bezoeken waaronder Venetia, Mirage en Paris. Stuk voor stuk allemaal indrukwekkend. ’s Avonds een heerlijk diner gehad en begonnen met een pre-drink op onze hotelkamer samen met nog 3 andere jongens van HEC. Toen de nacht aan begon te vangen een limousine gepakt en over de strip (hoofdstraat van Las Vegas) gereden. Onvergetelijke ervaring. Als je dan toch in Las Vegas bent, moet je het ook goed doen. We zijn uitgegaan in de Jet, een van de beroemdste clubs van Las Vegas, waar ook vaak celebraties op af komen. Helaas, geen bekende mensen gezien maar wel tot in de vroege uurtjes gefeest. Zondag om 3 uur wakker worden, nette kleertjes aan gedaan en weer richting de andere hotels gegaan. Eerst een bezoekje gebracht aan Ceasars Palace van de film de Hangover. Dit gebouw is echt kolossaal. Om onze tocht te vervolgen naar de Bellagio. Het Las Vegas concept begon zijn werking op mij te hebben en toen ik alle glamour van de Bellagio zag, moest ik daar een keer aan de pokertafel gezeten hebben. Blinds 5 en 10 $, dan gaat het snel. Minimum buy in 500$, maar ik dacht ik ga daar gewoon even half uurtje alles folden en heb ik er toch gespeeld. De tafel naast me waren de blinds 50/100$, dus daar werd pas echt met het grote geld gespeeld. Het liep echter anders, tweede hand KK en uiteindelijk de helft van mijn stack verloren tegen 87s. Aaai, maar het voel wat ik daar kreeg is onbeschrijfelijk. Die kick, ik zat met 5 mensen aan tafel die aan de WSOP hebben mee gedaan en 3 spelers die pokeren voor hun baan. Daar kon ik nog wat van leren. Daar zat ik dan als enige niet Amerikaan met bibberende handen te raisen en te callen. Na een uurtje en een paar kleine potjes te hebben gewonnen, begon ik me echter meer op mijn gemak te voelen. De mensen aan de tafel waren super aardig. Na 4 uur de tafel verlaten en met een winst van 20$. Ik was zo opgewonden toen ik van de tafel stapte na 4 uur volledige concentratie. Trots op mijzelf. Kreeg de complimenten van alle spelers en een speler waarbij ik aan tafel zat heeft ervoor gezorgd dat ik gratis de club (The Bank) van Bellagio binnenkwam (normaal 80$). Mijn avond kon niet meer stuk. De club in Bellagio was fantastisch en daar komt dan ook het meest welvarende volk op af. Heb mijn ogen uitgekeken, denk dat ik nog nooit zoveel plastische chirurgie op een avond bij elkaar heb gezien. De maandag weer een pokertoernooi, weer finaletafel. Had de smaak te pakken uiteindelijk op bubble eruit gevlogen. Totaal onbegrijpelijk met 44 tegen A10 en 4A8 op de flop all in en vervolgens AA. Soms blijft het toch ook geluk. ’s Avonds een heerlijk buffet gehad en mijn buikje goed volgegeten. ’s Avonds nog wat dronken Amerikanen geld afgetroggeld met low stakes poker en de avond geëindigd met een gezellig barretje. Dinsdag zat het er helaas al op. Enige wat we vergeten zijn in Las Vegas is om genoeg foto’s te maken, maar dat is een goede reden om snel weer terug te gaan naar deze stad. Terug in Montreal de groepsopdrachten weer hervat, waar een flinke tijdsdruk om kwam te staan. Zondagavond heb ik mijn laatste taken voor de opdrachten vervuld en was ik klaar om de Sint in Montreal te verwelkomen met een pakjesavond met alle Nederlandse sprekende exchange studenten. Een super gezellige avond! De eerste keer na al die maanden dat we weer eens avondje Nederlands konden praten. Ik heb afgelopen weken nog veel meer meegemaakt, maar heb geen tijd om ze allemaal te beschrijven aangezien ik morgen alweer mijn eerste tentamen heb. Hopelijk houden jullie het nog een beetje vol in het koude Nederland, heeft valt de kou nog mee. Gisteren is wel een flink pak sneeuw gevallen +20cm (zie foto’s) en vandaag is daar nog eens 30 cm bijgekomen (helaas nog geen foto’s), dus in totaal ligt er nu al 50cm sneeuw. Gelukkig hebben de mensen het hier wel onder controle in tegenstelling tot in Nederland. En voor de komende dagen is ook sneeuw verspeld. Ik heb 4 tentamens de komende twee weken en 17 december komt Lieke al. Tijd gaat nu super snel, het aftellen is begonnen. Maar eerst hopelijk nog een witte kerst in New York en paar mooie afscheidsfeestjes, voordat ik aan mijn laatste reis ga beginnen: naar huis.

Groetjes,

Brian

• 08 December 2010 - 02:54

Jodie:

Ik vond sinterklaas ook erg gezellig, Brian!
    Succes morgen!
    xx

• 08 December 2010 - 08:08

Jolanda:

hey gamblingman, leuk dat Las Vegas aan al je verwachtingen heeft voldaan. Ja en nu moet je zeker terug om foto's te maken, maar dat zul je wel niet erg vinden. ook hier sneeuwt het weer, Theo heeft t er maar druk mee. "s Nachts om vier uur telefoon en dan moet hij iedereen optrommelen om te gaan strooien, niet één keer maar zo gaat t de laatste 14 dagen, maar goed, hoort bij zijn werk zeggen ze. Houdt alleen in dat je na dat gebel geen oog meer dicht doet, moeten we ook maar naar vegas om de wallen te laten wegwerken haha.
    Corné is aan zijn 1e proefwerkweek bezig en de rest gaat gewoon zijn gangetje. Ben benieuwd of er nog een verslag komt voordat je weer naar Nuth komt, maak er geen halszaak van en geniet samen met Lieke van je laatste weken in Canada. groetjes van ons allemaal.xx

• 08 December 2010 - 12:01

Rini:

Hoi Brian,
    Ik weet waarom je zo goed bent in pokeren. Je hebt een echt Poker-face! Ik zie je zelden lachen op een foto ;-)
    Leuk je verhalen over Las vegas. Kai is er in september geweest en vond het ook heel erg indrukwekkend. Hij heeft alleen niet zoveel vergokt: 1 dollar! Hollandse zuinigheid! Ze hebben vooral hun ogen uitgekeken, al die kitch en glitter. Ze vonden het wel een verademing, zo midden in de woestijn, nadat ze 2 weken alleen maar nationale parken, rotsen en bomen hadden gezien.
    Hier sneeuwt het momenteel. Ik hoop dat we dit weer tot kerst houden, zou wel leuk zijn een witte kerst dit jaar.
    Thuis is het een beetje ziekenboeg. Kai heeft een 4 tal dagen in het ziekenhuis gelegen en is met spoed geopereerd. Gaat nu weer goed met hem en is vandaag weer gaan werken Lars loopt momenteel op krukken, ongelukje bij Judo!
    Ik wens je nog een hele leuke tijd op het andere continent en geniet van je kersttijd met Lieke!
    Liefs Rini

• 08 December 2010 - 19:00

Mams:

Hey lieve Brian,
    Toch nog tijd gevonden om het verslag te schrijven. Pokeren kon je al goed bij de minor waar je met 700 euro naar huis kwam. Dapper dat je tussen die beroeps ging zitten. Toch nog lekker dat je er een entee aan over hebt gehouden. Bij ons was het vanmiddag ook weer aan het sneeuwen. Maar nog lang geen 50 cm! Vrijdag zou de dooi inzetten...Ons hondje heeft weer heel veel plezier in de sneeuw. We zijn nu aan het aftellen. Heel veel succes met je tentames! ! En geniet samen met Lieke van je laatste weken. We houden van je. Veel liefs, xx Paps en Mams

• 08 December 2010 - 20:35

Ien:

Hoi Brian,

Zo zo, dus jij hebt daar echt wel eens een gokje gewaagd!!!
    Het is natuurlijk een enorme belevenis als je daar tussen de echte gokkers mag spelen!
    Hopelijk heb je nog wat over voor je reisje naar new York samen met Lieke.
    Zij begint de dagen nu ook af te tellen en ik vind het spannend dat ze alleen die reis gaat maken.
    Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie daar samen nog een geweldige tijd zullen hebben.
    Veel succes nog met je laatste tentamens en tot gauw!

groetjes van ien

• 09 December 2010 - 09:56

Pascalle:

Hey Brian
    Altijd leuk om op het werk jou reisverslagen te lezen!
    Gelukkig heb je daar een super mooie tijd. Was wel een beetje jaloers toen ik zag dat je in Vegas bent geweest want ik weet hoe fantastisch het daar is ;)
    Geniet nog van je tijd in Canada!
    Liefs pas

• 10 December 2010 - 12:29

Karin Broeders:

Hallo Brian,

Ik heb je verhaal weer met veel interesse gelezen. Wat een lef om met beroepspokeraars te durven spelen.
    Maar jouw verhaal klinkt ook heel professioneel, al die pokertermen zeggen mij niets.
    Maar goed dat Las Vegas zo ver weg is want het lijkt me heel verleidelijk om vaker een gokje te wagen. De foto's zien er heel goed uit en jij ook.
    Zondag op het verjaardagsfeest van oma hebben wij Lieke gezien en gesproken, zij verheugt zich enorm om je weer terug te zien. Ik wens jullie een hele fijne tijd samen en tot ziens in Nederland.
    liefs Karin

• 11 December 2010 - 12:19

Lieke:

Hee lieverd!

Hier natuurlijk ook nog een reactie van mij! Op het moment heb ik het ook druk met school, moet natuurlijk voorwerken voor de week dat ik bij jou ben.
    Las Vegas zou ik ook nog graag wel eens naartoe willen! Wie weet gaan we daar ooit nog samen heen. Bedankt voor je kaartje, heb hem bij de collectie van de rest gehangen :)
    Het koffer staat al klaar om ingepakt te worden. Over een week ben ik nu al bij je.
    Ik kijk er wel naar uit en tel de dagen nu echt af. De kerst samen in New York zal onvergetelijk worden, dat is een ding dat zeker is. Voor nu heel veel succes met leren!
    Tot volgende week (haha klinkt zo raar)

ik hou van jou (L) dikke kus

• 11 December 2010 - 14:30

Pap:

Hey Brian,

Bedankt voor het kaartje, oma heeft haar verjaardagskaartje ook gekregen. We moesten het 3 keer voorlezen zo blij was ze er mee. Als je terug bent gaan wij samen naar het Casino, als in Las Vegas met profs kunt spelen, dan moeten we zeker in V,burg wat kunnen weghalen!! Leer ze nog, tot 31 dec.

Liefs Dad.