Toronto & Niagara Falls - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu Toronto & Niagara Falls - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu

Toronto & Niagara Falls

Door: Brian

Blijf op de hoogte en volg Brian

29 September 2010 | Canada, Montréal

Hallo iedereen!

Bedankt dat ik deze reisverslagen niet voor niets schrijf, 8000 pageviews in 8 weken. Geweldig! Zoals beloofd zou ik na mijn roadtrip en toets een nieuw reisverslag schrijven. Laten we beginnen met het goede nieuws: de toets voor Financial Management ging zeer goed en de eerste 25% van mijn eindpunt is binnen. In Nederland zou ik met zekerheid durven zeggen dat het hoger dan een 8 heb, maar hier is de score standaardnormaal verdeeld dus ben ik ook afhankelijk van de andere studenten. Maar hopelijk is het een A of A+, even afwachten. Na mijn examen was ik meteen naar huis gegaan om de laatste paar dingen in mijn koffer te gooien en om daarna te vertrekken voor mijn eerste roadtrip. We zijn met 10 exchange studenten en 2 auto’s in de vrijdagnamiddag vertrokken richting Toronto en Niagara Falls. Het eerste probleem deed zich al voor voordat we vertrokken waren: niemand wist de weg naar de snelweg en vervolgens naar Toronto en tot slot de weg naar ons hostel in Toronto. Lekker goed voorbereid en geloof me hier in een zo een grote stad is het niet makkelijk om de snelweg te vinden. Maar gelukkig waren we in 15 minuten toch op de snelweg beland. Met de juiste instelling en goede muziek vlogen de 6/7 uur in de auto voorbij. Heerlijk, lekker meeschreeuwen op Vamos a la Playa en andere meezingers en helemaal los gaan op housemuziek. Een onvergetelijk trip, nu al! Soms was het erg druk op de weg, vooral bij de grotere steden zoals Ottawa en Kingston, maar meestal bevonden we ons in the middle of nowhere, zoals ik me dat had voorgesteld. Prachtig! Na onze eerste stop bij de MacDonalds werden we ook voor de eerste keer niet meer in het Frans begroet en hadden we Engels sprekend Canada bereikt. Hun Engels accent heeft veel weg van een Amerikaans accent. Eenmaal aangekomen in Toronto leek het voor ons een doolhof waar we van de snelweg afmoesten, dus maar een afrit op de bonnefooi genomen. Bij het eerste en beste tankstation gevraagd waar de wijk Dundas ligt (het enige wat we wel wisten), na 10 minuten rijden met geluk gevonden. Vervolgens per ongeluk een eenrichtingsstraat ingereden vanuit de verkeerde kant. Dus probeerde we te draaien in een andere straat en dat was toevallig de straat van ons hostel! Helaas, hadden de mensen in de andere auto minder geluk en zij hebben nog een uur in Toronto rond gereden. Eenmaal aangekomen bij het hostel waren er wat probleempjes met de kamers, omdat het hostel helemaal vol zat. Als gevolg daarvan moesten 2 meisjes slapen met een dikke Indonesiër, die al een maand in de kamer verbleef. Niet helemaal fris kan ik je vertellen. Hostel was niet echt schoon (zacht uitgedrukt), maar dat hoort erbij als je goedkoop wilt reizen. Om er alleen te slapen was het prima. De zaterdagmorgen zijn we weer in de auto gestapt op weg naar Niagara Falls. Na heel wat foto’s gezien te hebben in boeken en op het internet heb ik de watervallen nu eindelijk met eigen ogen gezien. Ik moet daarbij vermelden dat het echt een ontzettend mooi plekje in de wereld is. En we hadden ook nog eens mooi weer. We hebben een tocht met de boot gemaakt om dicht bij de watervallen te komen, helaas heb ik hier geen foto’s van, omdat iedereen drijfnat was. Voor de rest zijn er ook veel andere commerciële activiteiten bij de watervallen zoals hotels en casino’s. ’s Avonds zijn we Toronto bij nacht gaan bezichtigen. Heel veel wolkenkrabbers, fastfood chains, neo-light reclames. Toronto doet zijn naam als New York van Canada eer aan. Helaas zijn er ook een aantal minpuntjes te vertellen over deze stad: het koste ons een uur om een fatsoenlijk restaurant te vinden en daarna hebben we geen bar/clubs gevonden (alleen twee seksclubs gezien). Een schande voor zo een grote stad, midden in het centrum en geen bars/clubs. Daarnaast zijn er ook heel veel daklozen in Toronto. Uiteindelijk hebben we de avond doorgebracht in het Hardrock Cafe. Een voordeel was nu wel dat we de volgende ochtend fit waren. Op zondag zijn we met de ferry naar een eiland gegaan, dat bij Toronto hoort. Vanuit dit schitterende park met strand hadden we een goed uitzicht op de skyline van Toronto. De rest van de dag hebben wat sightseeing gedaan in Toronto en zijn we naar een groot shopping centrum gegaan. Die avond zat het weekend alweer erop en hadden we alleen nog de terugreis naar Montreal voor de boeg. Waar ik een rustig ritje had verwacht, was het weer net zo een groot feest als de heenweg. Dit is een onvergetelijk weekend en zal hier nog vaak met plezier op terug kijken. Maandag was alweer de start van een nieuwe college week en het enige noemenswaardige van deze dag is dat ik de trip naar Boston heb geboekt. 12, 13, 14 en 15 November. Deze reis is inclusief een Ice Hockey match en een bezoek aan Harvard/MIT. Heb ik dat ook gelijk gezien! Dinsdag gestudeerd en ’s avonds naar de ‘stam’ bar gegaan. Vandaag was er een voetbaltoernooi (7 tegen 7) georganiseerd door de universiteit en zijn we uiteindelijk 3de geworden met een team van exchange studenten. Met een beetje meer geluk in de halve finale hadden we zelfs in de finale gestaan, maar de 3de plek is ook zeker verdienstelijk.
Tot slot ga ik deze zaterdag de natuur van Canada ontdekken door middel van Hiken in een national park: Laurentians.

Ik ben blij dat de Euro (1.40 CAD) momenteel zo sterk is met al deze reisjes! Geniet van de foto's, helaas kan ik de meeste groepsfoto'sniet uploaden, omdat die op de een of andere manieer te groot zijn voor deze site.

Tot het volgende reisverslag en groetjes aan iedereen!

• 30 September 2010 - 06:16

Lieke:

lieverd, fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. ziet er mooi uit. heel veel plezier nog en succes met leren. xx ik denk aan je

• 30 September 2010 - 06:29

Mam:

Hoi lieve zoon, Dat het zo`n road trip erheen en terug was, had je niet verteld op skype. Hebben ze daar geen auto`s met navigatie... Wat prachtig die Niagara Falls! Mooie foto`s, ook die met regenjas.Wat maak je toch veel mee in een korte tijd en dan toch nog een goed punt halen voor je toets! Nog een week dan gaan pap en ik ook vliegen.Spannend, voor ons.Geniet van alles en pas op je zelf! Heel veel liefs, en dikke knuffel, Pap en Mam en Snuitje

• 30 September 2010 - 08:21

Rini:

Hej Brian,
    Je ziet er wel stoer uit op al die foto's! Die watervallen lijken me geweldig, alleen jammer dat foto's geen geluid hebben, want ik denk dat dat ook zeer veel indruk maakt.Wordt het in Canada al Indian Summer??
    Hier is de zomer afgelopen, echt vreselijk weer hebben we, je mist niks!
    Doeiie Rini

• 30 September 2010 - 17:44

Suzan & Ron:

Hey Brian,
    Wat een leuk verslag !!!
    Ik vind het zo leuk om te lezen en om me een beetje in te leven wat zou ik dat ook graag eens willen zien en ja die watervallen ook horen!!!met mijn Ronny zal 't er wel niet van komen helaas haha... Geniet ervan !!! Groetjes en veel plezier suzan

• 02 Oktober 2010 - 20:00

Ingeborg En Jan:

Hoi lieve Brian,
    Wat zijn we toch trots op je, geniet ervan en ik vind het fantastisch dat mam en pap naar je toe komen, geniet ervan en weet dat we aan jullie denken.

• 11 Oktober 2010 - 13:57

Joost:

Joo Bro!

Alhoewel ik de roadtrip avonturen natuurlijk al van je had gehoord, heb ik het toch nog ff nagelezen! Zat me net te bedenken dat er bij die watervallen ook zoon stukje is opgenomen in de film Bruce Allmighty haha. Ben benieuwd naar je NY trip!

XX

• 11 Oktober 2010 - 19:38

Toon Broeders:

Hoi Brian,

Ik geniet van je avonturen en schrijfstijl. Je lijkt Jack Kerouac wel in "on the road"
    De groetjes van ons uit Heerlen (ligt in Holland-Europe)
    Ome Toon

• 15 Oktober 2010 - 18:03

Ien:

Hoi Brian,
    Wat een mooi verhaal en prachtige foto's.
    Kan me goed voorstellen dat je er van geniet.
    Fijn dat het met de studie ook goed gaat.
    geniet er maar lekker van.

groetjes van ien