Quebec City en overige gebeurtenissen! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu Quebec City en overige gebeurtenissen! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu

Quebec City en overige gebeurtenissen!

Door: Brian

Blijf op de hoogte en volg Brian

22 September 2010 | Canada, Montréal

Er is de afgelopen dagen weer genoeg gebeurd om een nieuw reisverslag te schrijven. Om te beginnen ben ik vorig weekend naar Quebec City geweest. Dit was mijn eerste trip hier in Canada en het was een groot succes. Quebec City is echt een schitterende stad, misschien wel de mooiste stad waar ik ooit ben geweest. En in de winter moet het zelfs nog mooier zijn. Maar voordat het zover was stond de vrijdagavond eerst nog een ander feest op het programma: de opening van het nieuwe college jaar. Dit wordt elk jaar groots gevierd en ik was in staat om een van de 1500 kaarten te bemachtigen, die in 3 uur uitverkocht waren. Het was het wachten waard, het was echt een onvergetelijk feest. De universiteit was in een paar uur omgebouwd tot een grote partyscene. Na een paar uurtjes slaap zijn we zaterdagmorgen met twee volle bussen richting het noorden vertrokken. Na 4 uur rijden waren we dan eindelijk gearriveerd in Quebec City. De eerste indruk was meteen goed, na een goede lunch zijn we verder gegaan met de citytour met de bus en hebben we alle highlights bezichtigd. Daarna hadden we nog een paar uurtjes vrije tijd gehad om dingen van dichterbij te zien. ’s Avonds zijn we naar een chique club gegaan. De tweede nacht achter elkaar met te weinig slaap, maar met een mooie dag achter de rug. Zondagmorgen konden we in de bus een beetje slapen, omdat we naar een paar uur naar het noorden moesten rijden voor de Whale Watching. Eenmaal aangekomen konden we het verschil in temperatuur goed merken (nog maar 5 graden, Montreal 18 graden) en vooral op een boot kan het dan aardig koud worden. We hadden geluk en hebben heel veel walvissen kunnen zien, wat echt heel bijzonder was. Het was alleen moeilijk om foto’s te maken, omdat ze niet in 1x boven het water komen en de foto’s het niet zo goed kunnen uitdrukken. De grootste walvissen die we hebben gezien waren ongeveer 27-30 meter lang. Die avond was het weekend alweer bijna afgelopen en stond er alleen nog een reis van 7 uur terug naar Montreal op het programma. Eenmaal thuis, eindelijk weer eens een volledige nacht geslapen en goed uitgerust voor de start van een nieuwe college week. Maandag avond zijn we voor een verjaardag gaan uit eten in een crêpes restaurant. Ik had nog nooit crêpes gehad, maar de crêpes met kaas en ham beviel prima. Daarna zijn we een cocktail gaan drinken in de Candi Bar. Dit is een bar van een beroemde bar eigenaar. Vooral veel vrolijke kleurtjes, snoepjes en cocktails. Dinsdag avond zijn de eerste plannen gesmeed voor de midterm vakantie. Bestemming: CUBA! De communistische cultuur oppikken en bijkomen van het leren voor de midterms op witte stranden en azuur blauwen stranden, het had slechter gekund. Woensdag was niet echt speciaal, behalve het feit dat ik eindelijk het grote fitness centrum ben gaan uitproberen met sauna en jacuzzi. Donderdag stond een ander groot huisfeest (70 mensen) op het programma. Deze dingen ga ik bij mijn terugkomst in Nederland zeker missen. Vrijdag was een rustig dagje en hebben we hier in huis filmpje gekeken. Zaterdag morgen had iemand het idee om naar het pretpark La Ronde te gaan, dat ik in een van mijn eerste verslagen al eens genoemd heb. Dit idee werd uiteindelijk doorgezet en het bleek achteraf de moeite waard. Dit pretpark behoort tot de Six Flags familie en dat was ook wel te merken. Niet de typische Efteling of Disneyland sfeer, maar wel heel maar dan ook heel veel achtbanen. Het was zaterdag hier heel erg warm, dus helaas was het er erg druk. Maar we kunnen nog een terug gaan dit jaar, omdat we een seizoensticket hebben gekocht. ’s Avonds stond weer een frat party gepland en dit was ook weer een gezellig feestje. Zondag en maandag is er hard gestudeerd, omdat ik vrijdag mijn eerste belangrijke toets heb voor Financial Management. ’s Avonds ben ik nog even gaan sporten en na het sporten nog wat trips geboekt. Om te beginnen ga ik vrijdag meteen na mijn examen een roadtrip maken naar Toronto en de Niagara Falls. De auto is gehuurd en het hostel is geboekt! Dit is ongeveer 7 tot 8 uur rijden en we blijven er tot zondagavond. Twee weken later is het tijd voor mijn volgende uitstapje: New York City. Eindelijk ga ik dan toch naar Amerika en dan ook nog wel naar mijn favoriete stad. We vertrekken hier met de bus op donderdag avond en komen dan vrijdagochtend aan in NY en maandagnacht vertrekken we weer. Zodat we optimaal gebruik maken van een lang weekend (11 oktober is hier een vrije dag i.v.m. Thanks Giving in the USA). Als het goed is, kom ik dan dinsdagochtend weer aan in Montreal en kan ik meteen door naar mijn college. Gisteren na een lange dag studeren nog naar een verjaardag geweest (zoveel mensen leren kennen, dat bijna elke dag wel iemand jarig is) en vandaag de studie hervat voor de toets van vrijdag.

Ik kijk ontzettend uit naar alle reisjes (Toronto, Niagara Falls, New York en Cuba. Daarnaast kan ik ook al verklappen dat ik in november ook nog naar Boston ga). Dit allemaal belooft veel goeds! Na mijn roadtrip (en toets) zal ik weer een reisverslag proberen te schrijven.

Take care!

  • 23 September 2010 - 07:49

    Lieke:

    He lieverd! Zo te lezen heb je veel leuke dingen meegemaakt. Ben benieuwd naar je komende reisverslagen en ben blij wanneer ik het vliegticket eindelijk geboekt heb! X liefs

  • 23 September 2010 - 08:02

    Mam:

    Ha die Brian,
    Ben ik eindelijk eens de eerste! Wat maak je toch allemaal mee! Ik denk dat je niet alleen moe wordt van het studeren....Je moet zeker genieten van deze mooie tijd! En kaas eten heb je niet van je vader.Pas op je zelf en rij voorzichtig! En maak mooie foto`s van de watervallen! Heel veel plezier!! heel veel liefs en dikke knuffel, pap en mam xxx en een pootje van Snuitje

  • 23 September 2010 - 08:21

    Anita:

    Ha ha,Lieke ben je me voor xxxx

  • 23 September 2010 - 09:11

    Jolanda:

    he, die brian. je hebt echt de tijd van je leven.leuk ook hoe je al je avonturen beschrijft, lekker om te lezen. Tim is flink geblesseerd geraakt zondag met de wedstrijd en t ziet er nog niet goed uit. hij kan nog niet op zijn voet staan. maar life goes on. zaterdag komen pap,mam en Lieke bij ons eten, heb alvast een voorraadje bubbeltjeswater ingeslagen. laat je nog wel weten hoe het was, Lieke vond het wel gezellig om te komen. ga nu verder met mijn werk. je hoort nog van me. de groetele van de Houbies.

  • 23 September 2010 - 14:16

    Jodie:

    Leuk verhaaltje Brian, veel plezier in Toronto. Was het echt nodig om die rare foto van mij en Andrea erop te zetten? haha

  • 24 September 2010 - 13:45

    Rini:

    Hey Brian,
    wat een prachtige gebouwen hebben ze daar in Quebec, maar walvissen-kijken liek mich hendig sjiek!
    Je zult het zeker zwaar krijgen als je weer terug bent in ons saaie kikkerlandje.
    Kai en Lon zijn ook daar ergens op jouw continent, wel een beetje bij je vandaan, ze zijn aan de westkust van N-Amerika. We horen niet vaak van ze, maar het schijnt daar ook ontzettend mooi te zijn. Dus de komende jaren kunnen we vooruit met onze vakantiebestemmingen!!
    Veel plezier nog met al je "uitstapjes"..
    Liefs Rini

  • 24 September 2010 - 20:33

    Ingeborg:

    O, wat vind ik het heerlijk om te lezen dat je zo geniet lieve Brian.
    Dikke kus van ons,

    JAN EN INGEBORG

  • 26 September 2010 - 17:15

    Tante Ans:

    hallo brian l
    leuk weer wat van je te horen
    je word een echt feestbeest
    knap dat je je studij niet uit het oog verlies
    maar wat zie je allemaal mooie dingen prachtige steden waar je komt
    wij gaan na zeeland ook mooi haha
    gr brian en je weet het beide benen op de grond
    kus je tante ome henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Brian

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 30608

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2010 - 31 December 2010

Brian in Montréal!

Landen bezocht: