Introductie en begin colleges! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu Introductie en begin colleges! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu

Introductie en begin colleges!

Door: Brian

Blijf op de hoogte en volg Brian

02 September 2010 | Canada, Montréal

De vakantie is voorbij en de colleges zijn begonnen, maar eerst nog een verslag over de rest van de introductieweek. Op donderdag 25 augustus stond ’s middag niks op het programma, dit was ook wel nodig, omdat de afgelopen dagen zeer druk zijn geweest en er toch nog veel geregeld moest worden zoals het openen van een bankaccount, het regelen van een openbaarvervoer pas en een lokale mobiele telefoon. Daarnaast heb ik deze dag gebruikt om mezelf op te laden voor de surprise activity die later die dag plaats vond. In het programma stond dat het belangrijk was om goed te eten van te voren, de meeste mensen weten wel wat dat betekent. Voor aanvang van de activiteit kregen we eindelijk ons HEC introductieshirt en een mooie ketting. De ketting was nodig voor de teamindeling, want we gingen een pubcrawl doen. In totaal waren er 4 pubs met 4 verschillende games. In de eerste pub hebben we met ons gouden team “fuck the dealer” gespeeld. Dit is een kaartgame, waarbij jij en de andere spelers of de dealer moet drinken. Het lijkt een beetje op blackjack. In de tweede pub hebben we een toernooi boatrace gespeeld, ook wel bekend onder de naam bierestafette in Nederland. Het enige verschil met de Nederlandse versie is, dat je hier je glas een keer moet rond flippen en het op de goede kant terecht moet komen voordat de volgende persoon mag beginnen. Ik zat in een team met een Zweed en twee Belgen en werden met gemak king of the boat! De volgende game was “Never have I ever”. Dit spel is altijd handig om wat nuttige informatie te weten te komen van je medestudenten. En in de laatste pub werd er beerpong gespeeld, maar dit werd niet echt meer met de originele regels gespeeld aangezien iedereen al 3 lange games achter de rug had. Na de games zijn we naar een gezellige bar gegaan en zagen we de andere groepen ook weer. De volgende dag stond een bezoek aan de botanical gardens en olympic stadion op de planning. Het bezoek aan het stadion was nog wel aardig, aangezien we in een toren konden met een prachtig uitzicht over Montreal. Het was wel leuk om het stadion van 1976 (Montreal) te vergelijken met 2008 (Beijng). Ik moet zeggen de architectuur is er flink op vooruit gegaan. Tuinen is niet echt mijn ding en heb de meeste tijd doorgekregen door een beetje uit te rusten op een bankje in de zon. Elke donderdag namiddag regelt de universiteit een borrel met een dj en wat eten op de unie. Hier zijn we dus ook met alle exchange studenten heen gegaan en het een goede gelegenheid om ook wat lokale studenten te leren kennen. Dit duurt ongeveer 3 uurtjes en vervolgens gaat iedereen zijn eigen weg weer. Hadden we dit concept maar elke donderdag in Tilburg. Na de borrel zijn we met paar man gaan appartement gegaan van iemand van de organisatie om daar wat biertjes te drinken en rond 11 uur zijn we naar de officiële club van HEChange gegaan. Dit is de standaard bar/club voor de donderdag avond van Hechange. De vrijdagmiddag stond in het teken van de laatste administratieve dingentjes regelen op de unie (zoals de vakken) en een workshop over de cultuurverschillen. Niet zo heel spectaculair allemaal. Die avond hebben we een diner gehad op de universiteit en de avond hebben we afgesloten in Deux Pierrot, een rustige bar in het oude gedeelte van Montreal, waar elke avond een bandje aftreedt. Deze avond is het de eerste keer dat mijn huisgenoten en ik de bar/club niet hebben gesloten, omdat we fit wouden zijn voor de volgende dag, om ongelukken te voorkomen: Tree Top Jumping. Vanuit de unie zijn we met 4 bussen vertrokken naar de bossen iets buiten Montreal. Zoals de naam al doet vermoeden is dit best heftig. Na een introductie van 5 minuten mochten we zelf al de bomen in met onze uitrusting (bijna niks). Het parcour wat we gedaan hadden was echt gevaarlijk en moeilijk. We hebben gesprongen, geklommen, gekropen op 20m hoogte, ziplijnen gehad van 200 m lang. Je kreeg er echt een kick van. Toen we eindelijk beneden waren, bleek dat ik met nog 10 andere begonnen waren aan het extreem parcours. Vandaar. Nadat we ons een dag vermaakt hadden in de bomen zijn we naar huis gegaan en wat te koken en wat te drinken, maar voordat we het wisten was ons huis omgebouwd tot een soort fratparty met zo’n 25 mensen. Gelukkig duurde dit maar tot 11 uur, omdat we naar een van de hipste clubs in Montreal gingen. Dit heeft ons heel wat ellende met landlord gescheeld. De club was echt super chique en iedereen moest zijn mooiste kleren aandoen. Dit is echt een van de mooiste en beste clubs waar ik ooit geweest ben. De zondag was alweer de laatste dag van de introductie en de laatste dag voordat de colleges begonnen. Deze dag zijn we weer met de bus buiten Montreal gegaan naar een Water Slide park. Dit is een soort Aquapark, alleen dan alles met rubberen bootjes. Vooral het raften was echt super vet! Om de zondag en de introductie af te sluiten, zijn we de rest van de dag naar een spa gegaan om nog even te relaxen, voordat het echte werk ging beginnen. Deze spa was echt schitterend, het lag midden in de bossen en alles was er bijna naturel. De maandag ochtend heb ik gebruikt om goed uit te slapen om fris aan een nieuw college jaar te beginnen. Mijn eerste vak was Financial Statement Analyses. Dit is een master vak aan de Universiteit van Tilburg, dus ik hoop dat ik heel veel profijt van ga hebben. De manier van lesgegeven is hier heel anders, dan ik gewend ben. De klassen zijn veel kleiner en interactiever met veel praktijk voorbeelden en de professor is heel goed te bereiken en heel erg vriendelijk. Ik heb het gevoel dat deze professors hier meer doen dan college geven en onderzoek doen op hun kamertje. De andere missie van deze dag was voetbalschoenen kopen, omdat de try-outs die avond waren. Na 2 uur zoeken in de grootste winkelstraat van Montreal, waar je echt werkelijk alles vindt, is dit helaas niet gelukt. Ongelofelijk, het is hier dus schijnbaar echt niet populair. Bye bye, try-outs. Dus in plaats van de try-outs, hebben we die avond afgesloten met een leuk filmpje.

Tijdens de afgelopen dagen, heb ik gemerkt dat ik echt een hekel heb om het fototoestel mee te nemen en foto’s te nemen, ook al weet ik dat ik hier later spijt van krijg, dus heb ik maar wat op facebookpagina’s van andere actieve fotograven rond gespeurd om jullie toch een impressie van het leven hier te kunnen geven.

Veel plezier met het lezen en tot snel!

• 03 September 2010 - 07:00

Rini:

Hoi Brian,
    Ben ik de eerste die je bericht leest??
    Ik ben dan ook vroeg op vanmorgen en dat nog wel op mijn vrije dag, maar er kwamen werkmannen een aantal nieuwe ramen plaatsen. Maar nu even over jou!
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag over een paar dagen! Dikke poen van ons allemaal.
    Je zult wel blij zijn dat de colleges begonnen zijn, kun je in de collegebankjes uitrusten van die introductie!
    Ik denk dat je moeder alleen al hoogtevrees krijgt als ze leest van die trip in de bomen!
    Verder vraag ik me toch wel af, "naturel". Wat zou dat toch betekenen, de gasten ook ;-)
    Brian, een hele fijne 22e verjaardag en doe het "rustig" aan!
    Veel liefs en nogmaals proficitat, ook namens Chris, Kai, Lon, Lars, Polleke en Bram!
    Rini

• 03 September 2010 - 07:55

Mam:

Hey Brian, Je had wel verteld over die boom maar nu ik dit lees was het toch wat heftiger!! Wat jammer dat je geen foto`s hebt gemaakt, zeker van de tuinen, ha ha. En king of the boat, leuk en gezellig. En wat dat sluiten betreft...lijk je toch wel op pap. Geef mij die spa maar! En nu nog colleges volgen..... Heel veel liefs en dikke knuffel van pap en mam en een pootje van "Snuitje" xxxx

• 05 September 2010 - 18:12

Ien:

Hoi Brian,
    Wat een prachtige parken en tuinen! Zonde dat jij daar zit te slapen!!!!
    Ik blijf vanaf nu je reisverslagen volgen.
    Fijn om even je stem te horen en je te zien via Lieke.Heel veel plezier op je 22 ste verjaardag en geniet van de zure matjes!
    Proficiat en een kus voor je verjaardag X Ien en Henk

• 06 September 2010 - 05:20

Suzan & Ron:

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    XXX-JES Suus & Ron

Veel Liefs
    je tante Ardina

• 06 September 2010 - 08:19

Helga:

er is er een jarig, hoera, hoera,
    hieperdepiep in de gloria ...

Brian, van harte gefeliciteerd met je 22e verjaardag. Dikke knuffel en xxx van de Keulen-Family

• 06 September 2010 - 12:21

Cor Yvonne & Amber:

Gefeliciteerd met je Birthday!
    Wauw wat een verslag weer, erg leuk om te lezen!
    Succes met aankomende colleges.
    xx uit Culemborg

• 06 September 2010 - 14:17

Pap Mam:

Hoi lieve Brian,
    Wij willen je ook nog eens op deze site feliciteren. Het is nu 16.15 uur Nederlandse tijd, om 16.50 uur 22 jaar geleden ben je geboren. Een mooie dag en geniet ervan in gedachte ben je bij ons!
    Tot skyp! heel veel liefs, xxxxx en dikke knuffel pap en mam.

• 06 September 2010 - 14:29

Karin:

Hallo Brian,
    Allereerst proficiat met je verjaardag, waarop jij zo ver weg bent en toch ook weer dichtbij door je boeiende reisverslagen.
    Wat enorm veel indrukken doe jij op in zo'n korte tijd. Hoe krijg je het verwerkt. Dat zal het leeftijdsverschil wel zijn.
    Liefs Karin en Toon

• 06 September 2010 - 17:27

Tante Ans:

allereerst gefeliciteerd met je verjaardag
    dat je die goed zal vieren daar twijfel ik niet aan want als ik je verslagen zo lees dan weten jij de pub goed te vinden haha
    je leerd toch nog wel he
    brian blijf met beide benen op de grond alles is nieuw en zeer verleidelijk
    heel veel liefs tot schrijfs dikke kus t ans

• 06 September 2010 - 19:50

Conny:

Hoi Brian, Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag......Wow wat indrukwekkend al die verhalen,verslagen,fotos,maar wel erg leuk.
    Dikke kus en veel liefs CONNY xxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 September 2010 - 12:10

Natascha:

He die Brian,

Wow wow wow super om dit allemaal te lezen. Als eerste nog van harte proficiat met je verjaardag (beter laat dan nooit) hihi. Frans en Kylian hadden graag mee gegeaan in die bomen, wat een actie. Niks voor mij. De gedachte alleen al. Kylian de eerste dagen op Bernardinus ook voor ons spannende tijden en loslaten van iemand waar je zoveel van houdt (nu weet ik wat mam van jou altijd voelt). Geniet van je tijd daar en tot schrijfs. Knuf Frans Natascha en Kylian

• 10 September 2010 - 14:41

Frank & Monique:

Brian wel wat laat maar van harte gefeliciteerd.

De verhalen zullen wel wat korter worden nu studie begint of ...?
    Jij maakt daar in een paar weken dingen mee waar wij een jaar over doen.

Greets Frank & Monique