Colleges en mijn verjaardag! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu Colleges en mijn verjaardag! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Brian Broeders - WaarBenJij.nu

Colleges en mijn verjaardag!

Door: Brian

Blijf op de hoogte en volg Brian

10 September 2010 | Canada, Montréal

Allereerst bedankt voor alle kaarten, smsjes, berichten, e-mails, de comments op mijn reisverhalen en de berichten op de sociale netwerksites. Het geeft echt een goed gevoel dat toch nog zoveel aan me denken ondanks de afstand. Vooral het pakket van Lieke en mijn ouders had ik echt niet verwacht, echt super lief! Ook bedankt voor alle andere wenskaarten uit Nederland! De meeste mensen weten onderhand al dat ik bijna niet meer op Hyves ben, omdat hier alleen maar Facebook gebruikt wordt. Omdat zoveel gebeurd is sinds mijn laatste reisverslag (2 september) moet ik weer even in mijn geheugen graven om te vertellen wat ik allemaal mee hebt gemaakt. Ik weet het weer. Colleges! De vakken bevallen hier zo goed dat ik gewoon niet weet welke vakken ik moet kiezen, momenteel volg ik 6 vakken, terwijl ik maar verplicht ben om 4 vakken te volgen. Ik denk dat ik er uiteindelijk 5 ga volgen: Financial Statement Analyses, Investments, Futures and Options, Risk Management en Financial Management. Ik vind ze echt allemaal leuk. Ik ben er nu ook uit welke Master ik ga volgen als ik weer terug ben in Nederland. Het gaat toch een Finance gerelateerde Master worden in plaats van Accountancy. In Finance word ik toch meer geprikkeld en het is een grotere uitdaging voor mij dan accountancy. Daarnaast mis ik het wiskundige deel in Accountancy. De professors hier zijn zo inspirerend, ondanks dat de colleges 3 uur duren verlies ik geen moment mijn aandacht. Dit is wel anders in vergelijking met de colleges in Tilburg. Alle professoren hebben hier een carrière gehad in Investment Banking en Consultancy. Dit zijn toch wel de Champions League sectoren in de economische wereld. Daarnaast bezitten de professoren hier veel titels zoals een CFA en een MBA. Zo jullie kunnen lezen gaat alles goed met de studie. Afgelopen donderdag mijn eerste “toets” gehad voor Futures and Options en die heb ik prima gemaakt. Naast een goede studieweek heb ik hier nog veel andere leuke dingen meegemaakt. Vorige week dinsdag zijn we naar Bar Campus gegaan, dit is een bar waar elke week alle exchange studenten elkaar heen gaan zoals de Lamme Goedzak in Tilburg. Woensdag zijn we met een paar jongens naar een park gegaan om te voetballen. 5 minuten lopen vanaf mijn appartement ligt een openbaar zwembad, honkbalveld, renbaan en kunstgras voetbalveld. Echt ideaal om een potje te voetballen. Het voetballen was super leuk en na een paar minuten kwamen steeds meer lokale mensen met ons mee doen en uiteindelijk hebben we klein toernooi gedaan.
Donderdag zijn we naar een fratparty gegaan van een Spaanse exchange student downtowm en de avond zijn we geëindigd in een club in de buurt. Vrijdag ben ik samen met mijn huisgenoten naar een poolbar gegaan. Zaterdag stond een verjaardag een exchange student op het programma, dit feestje moest de dag erna natuurlijk overtreft worden door mijn eigen verjaardag de dag erna. Mijn huisgenoten hadden al een pagina aangemaakt op Facebook en daaruit kwam naar voren dat er al 60 mensen naar mijn verjaardag zouden komen. Terwijl wij nog niets van een locatie geregeld hadden. Op zondag hebben we alle clubs afgezocht op het internet en uiteindelijk een club gevonden en daar de gastlijst ingevuld. ’s Middags zijn we naar het park gegaan om naar de Tam-Tam gegaan, zoals ik al in mijn eerdere verslagen beschreven had, helaas zijn we weer verdwaald geraakt en hebben we de Tam-Tam gemist. Het was wel heel raar dat ik hier al om 6 uur ’s avonds jarig was (12 uur in Nederland) en ik de eerste felicitaties te vroeg binnen kreeg. Toen ik thuis kwam, werd ik verrast met de cadeaus van mijn huisgenoten en andere goed vrienden hier. Na de kleine preparty zijn we op tijd vertrokken naar de club, omdat we geen bevestiging hadden gekregen op mijn gastlijst. Eenmaal aangekomen vroeg de portier met zijn Ipad meteen of ik Brian B was en met hoe veel mensen ze konden rekenen. Yes, we stonden op de gastlijst: gratis entree en gratis drank voor de meisjes tot 12 uur. Ik zei dat er ongeveer 40 mensen zouden komen. (Achteraf een beetje pessimistisch aangezien de portier zei dat er 104 mensen waren gekomen voor mij toen we naar huis gingen). Maar het was echt een topavond, dit had ik echt niet durven dromen, wat een verjaardag! Dit zal ik echt nooit meer vergeten. Mensen spreken er me nu nog steeds over aan. Om 12 uur werd ik verrast met een cake en werd ik door iedereen gefeliciteerd. Ik was verbaasd dat zoveel mensen naar mijn verjaardag kwamen, omdat ik pas 3 weken hier ben. Maandag (Labor day, dus vrije dag in Canada) stond in het teken van nagenieten en uitrusten. Dinsdag begonnen de colleges weer en ’s avonds hebben we hier in het huis een pokertoernooi gehouden dat ik na 4 uur eindelijk winnend heb afgesloten. Ook internationaal pokersucces dus.. Woensdag werd er een barbecue georganiseerd op de universiteit, waarbij ik de universiteit van Tilburg moest representeren voor de studenten van HEC die komend semester naar Tilburg komen. ’s Avonds ben ik naar de voetbal try-outs gegaan voor het zaalvoetbal. Na 2,5 uur wachten kreeg ik dan eindelijk de kans om mezelf 15 minuten te bewijzen met als resultaat dat ik in de hoogste divisie ben ingedeeld! Probleem alleen is dat ze hier bijna elke dag trainen en 2 wedstrijden per week, dat gaat nu lukken met al mijn reisplannen. Een goed voorbeeld hiervan is dat ik dit weekend al verhinderd ben, omdat ik zaterdag naar Quebec vertrek! Dit was een korte samenvatting wat ik afgelopen week heb meegemaakt! Ik zal proberen een paar mooie foto’s van de Walvissen in Quebec te maken. Bedankt voor het lezen en tot het volgende verslag! Veel succes met jullie zaakjes in Nederland!

  • 11 September 2010 - 01:20

    Jodie:

    Hee Brian,
    Leuk om jouw ervaringen over het leven hier te lezen. Was een mooie labour day ;)
    xxx

    ps. je moet moet even uitleggen hoe je foto's kan uploaden, is mij tot zo ver nog niet echt gelukt.

  • 11 September 2010 - 06:53

    Mam Pap:

    Hey lieve Brian,
    Je hebt al veel verteld. Maar nu wij de foto`s zien is het een cool feest geweest! Vooral de laatste foto spreekt boekdelen, ha ha.Mark kan er ook wat van. Veel plezier bij de walvissen. Dikke kus en heel veel liefs, pap en mam xxxxxxxxx

  • 11 September 2010 - 10:25

    Babs:

    Finacial Statement Analyses Investments,
    Futures and Options
    Risk Management en
    Financial Managenment
    finace gerelateerde Master
    Ja hallo Brian
    xxxxxxxxxxxxxx ....dit moet ik toch even aan Ben vragen wat dat allemaal inhoud !
    kissssssssss

    .

  • 11 September 2010 - 10:56

    Lieke :

    He lieve schat,

    Leuk om je verhaal te lezen. Ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt daar. Zo te zien was je verjaardag wel geslaagd ;) Gelukkig dat de vakken zo interessant zijn. Heel veel succes met de vakken en veel plezier met de rest!

    xxx

    dikke kus en knuffel
    ik hou van jou

  • 11 September 2010 - 12:15

    Suzan & Ron:

    Hey Brian ,
    Hartstikke leuk voor je dat je de classes zo leuk vind daar ga je toch voor!!!Die feestjes is een leuke afwisseling met de genen van pap kan dat niet missen en ja dat je goed kan voetballen dat is ook geen nieuws haha geniet ervan , veel plezier !!! Ron & Suus

  • 13 September 2010 - 18:05

    Tante Ans:

    ik weet niet wat ik hierop allemaal moet zeggen
    van je study klapperen mij de oren
    ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet veel van snap maar dat het veel is dat weet ik wel
    ik vind het heel knap wat je doet
    leer wat je leren moet en feest maar hou de kerk in het midden beide benen op de grond beloofd he
    brian tot schrijfs maar weer dikke kus tante ans ome henk

  • 15 September 2010 - 18:14

    Frank & Monique:

    Hey Brian,
    Als ik het goed begrijp is de finacieële crisis voorbij als jij terug bent en hier alles effe gaat regelen.
    Ik zal samen met pap wat aandelen nemen in een aantal brouwerijen !!!

    Gaaf wat je daar allemaal mee maakt en knap dat je zoveel vakken doet. Geweldig

    Groet Frank & Monique

  • 16 September 2010 - 11:27

    Yvonne :

    Ik zie het al. Jij komt niets tekort,haha, we hoeven ons geen zorgen te maken..Have much FUN!!

  • 16 September 2010 - 17:10

    Karin:

    Hoi Brian,

    Weer een super week geweest voor je, leuk dat we het mogen meebeleven, groeten Karin

  • 20 September 2010 - 18:16

    Ien:

    Hoi Brian,
    Zo te lezen heb je het reuze naar je zin daar!
    Fijn dat je studie zo goed verloopt en dat het je zo aanspreekt. Houden zo!!!
    En een geweldige verjaardag zo ver weg van huis...Het is je van harte gegund! geniet er maar van!
    groetjes van Ien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Brian

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 30610

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2010 - 31 December 2010

Brian in Montréal!

Landen bezocht: